Wednesday, January 26, 2011

sahabat

k.a.w.a.n

sahabat.
apa makna sahabat ekh?
apa peranan sahabat dalam hidup kita?
mengapa kita perlu sahabat selain dari agama kita dan jugak keluarga kita?
adakah sahabat betul2 jujur dalam bersahabat bilamana kita jujur dan ikhlas dalam bersahabat?

wah! banyak persoalan sebenarnya bila kita nak rungkaikan pasal sahabat.
ramai orang boleh berjaya kerana dorongan sahabat dan ramai juga yang terjerumus ke lorong sesat bile tersalah memilih sahabat.

dikala kita sedih,sahabat jadi peneman,pemujuk.
bila kita bejaya,sahabat juga antara orang yang paling hargai kerana kata2 semangat kita dalam menempuh dugaan hidup.
tapi AWAS!!!
kerana sahabat sebenarnya mempunyai pelbagai sifat.
tengtengteng...

uh,,skema giler entry aku kali ni.
nak tahu kenapa aku buat entry???
meh aku nak bagitau.sebabnye aku takde idea yg gile2 nak buat entry yang gile2.
idea kering la..
tapi bila dah dapat 1 PERKATAAN.laju lak aku nak menaip.

bebalik pada perkataan SAHABAT tu..
banyak benda yang aku boleh ceritakan pasal sahabat.
citer baik mahupun citer buruk.
tapi malas la nak citer.
sebab mood aku sekarang IGNORE mood.(bangga dapat mood ni..=] )
waaaa...
lantak a pe nak jadi pon.ada aku kisah .(walaupun sebenarnya aku kisah)


p/s:
kita kat muka bumi tanpa seseorang yang bergelar sahabat,baik pindah dok planet marih je.heeee~~~~
(0_o)")

0 orang tengoh nopak caktingcakting :