Sunday, January 30, 2011

cerita asrama

pernah dok kat hostel tak?
aku pernah dok kat hostel.
dok kat hostel ni banyak peel yang akan kita buat ..kan2.
form 1..
ingat lagi warden hostel tu tak suke aku and da geng.
dia gelarkan geng aku ni GENG PALE PENGAT.
aku pon tak tau kenapa dia ni anti sangat ngan geng aku ni.
macam2 denda yang geng aku kene buat.
paling best kene basuh tray makanan besama2 kakak2 yang kerja kat dewan makan tu.
dah la dewan makan tu kat side hostel budak laki.bila budak laki datang bawak tray untuk dibasuh..kitorang wak duunno je..lantak la kene ape diorang nak kate pon.
bila ada je bunyi annoucement..name2 geng aku la kene panggil suruh datang rumah warden.
lebih kurang macam ni la..PERHATIAN KEPADA NAMA SEKIAN2..SEKIAN2 DIMINTA DATANG KE RUMAH SAYA SEKARANG JUGA.(nada tegas)
(bangge rase bila budak2 lain pandang slek kat geng2 aku.lalalala)
bila dah sampai rumah warden tu..warden tu pon stat la membebel bekarung2..potpetpotpet.
masuk telinga kanan kuar ikut telinga kiri.memang tak makan saman la.
geng aku ni dikatakan geng nakal la .mane tak nakal nya.orang lain kuar ikut pintu depan,kami kuar ikut jalan budak2 ponteng sekolah.time study buat bising.tido.name2 yang paling banyak masuk dalam buku rekod disiplin name2 kami la..
form 2
kejap je dok hostel sebab tengah tahun kene balik rumah masing2.hostel buruk dan kecik bakal digantikan dengan hostel yang besar lagi canggih.(canggih la sangat)
form 3
tahun yang sungguh indah.best dok kat rumah.
form 4
hostel baru telah berdiri megah dengan jayanya.aku pon gatal2 la jugak pegi apply nak dok kat hostel.ingat tak dapat.sekali PERMOHONAN ANDA DILULUSKAN.(aku rase sape yang luluskan aku dok kat hostel tu tak pakai spek la.jarak rumah aku ngan sekolah tak sampai pon 3 km.tak yah dok hostel pon xpe..)
jangka hayat aku kat hostel baru ni tak lame.agak2 dalam 3 bulan je kot.dah la geng hostel mase form 1 tak duduk hostel dah.aku sorang2 je.pastu warden plak ,memang takleh blah.diktaktor tahap cipan.sape yang tahan beb.tak tahan sangat ,aku cabut blah je.
bese ada prosedur tertentu kalu taknak tinggal kat hoste.kene isi borang ,kene tunggu pengesahan la.tapi aku direct pegi kat warden tu cakap"CIKGU ,SAYA TAKNAK TINGGAL KAT HOSTEL.BARANG2 SAYA SEMUA DAH SAYA LETAK KAT BAWAH.TUNGGU AYAH SAYA DATANG AMEK SAYA JE."sambil hulur borang kuar hostel.tergamam cikgu tu.nasib baik cikgu tu tak banyak cakap.terus je sign borang keluar dr hostel.hehehe
(pengakuan: tmpat yang parents kene sign tu,aku tiru sign bapak aku..lalalala)
form5
hostel aku time ni adalah rumah aku..lalala
lower6 &upper6
kali ni kene sekolah jauh dr rumah.tak sanggup nak ulang alik.mitak la tinggal kat ostel.
dok hostel time ni..memang best.konon2 paling senior la tapi perangai same naik je ngan adik2 junior.ingat lagi .panjat pagar sekolah sebab nak pergi makan kat kedai makan depan sekolah.pastu warden dr hostel boy datang menyerang.nak tak nak aku ngan kawan2 aku kene la pergi menghadap warden hostel boy kat asrama bdak laki.time tu aku ngan 4 orng kawan aku plus 4 orang budak laki yang tak sempat cabut time warden tu datang serang.ingatkan warden tu nak denda apa.rupe2nya..dia suruh kami berdiri sambil dengar dia bercerita time dia masuk kem askar..maunya 2jam kene diri atas kerusi sambil menadah telinga dengar cikgu bebel.

kesimpulannya..
zaman aku sekolah banyak masa dihabiskan kat hostel sambil buat aktiviti2 yang kadang2 berfaedah dan aktiviti2 yang tidak berfaedah..lalalala

6 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. lizz said...

    tak pernah pun duduk hostel masa skool. first time masa masuk matrik.mula2 xbest btol cuz xleh tgk tv.hahahaha!! tp,lame2 till uni ok jek dah.

  2. Unknown said...

    sape2 yang tak pernah duduk kat hostel rugi kan..dr sini ,kita belajar hidup berdikari..share brng2 ngan kawan2..buat benda2 yang diharamkan oleh pihak asrama..hehehe..

  3. Anonymous said...

    pjah...rindu zaman duk hostel dulu...igt g kngan dulu...klako2..hiihih

  4. KaSyah said...

    ke-nano-an muda-muda dulu..tp bila dah beo panjang.itu la memori manis.hoho

  5. KaSyah said...

    ke-nano-an masa kecik2 dulu.tp itu la memori dan kenangan manis bila dh beso panjang ni.

  6. Unknown said...

    ye dah ..hehehe..
    tapi sekarang pon still lagi tgal kat hostel..he3