Saturday, January 2, 2010

bahasa jiwa bangsa???

walaupon dah msuk 2nd day di tahun baru ni..
p still gak nk wish epy newyer..
esok dh kn blik kolej..mulakan sem baru yg lagi mencabar ngan subjek2 yg b0leh tahan jugak mencabar..obstetric..cns..
part yg paling best..aku kene tukar skru kat lidah aku ni dari loghat teganu kepada loghat kl..
susah2 org dok 2 alam kg yg berbeza ni..
bukan pe..
kite kena ikt arus perdana kena cakap lam bahasa org senang faham..
tp kalo blik kg still gak xreti bahasa..murtad negeri,,xsedo diri asal usul dari mane..kopem2 kene kutuk ngan kene baling slipar cap jepun ngan orang kamp0ng A.K.A membe2 skamp0ng a..
aku ad ramai mbe2 yg blaja luar dari teganu tp bl blik kg still gak xreti nk switch on loghat kg sndri..murtad2..

tapi ad gak org yg susah nk putarkan lidah diorng ikut keadaan semasa..yg kadang2 buat org lain susah gak nak paham..he3

walau pe2 pom loghat dan bahasa yg diguna pakai..tg penting kite sume 1MALAYSIA..
dan bahasa jiwa bangsa..

2 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Unknown said...

    ekekekk baguih2..sile jgn murtad negeri keyh..
    tak bayek dowhh

  2. Unknown said...

    x..aku sayang negeri aku..
    whewhe..