Sunday, January 10, 2010

pangsun valley cahaya camp>>>//

alhamdulillah ..akhirnya berjaya jugak kem yg leh aku describekan tahpape tu selamat di jayakan dengan jayanye..
sume anak2 ayam,itik,kucing,tupai,ungka dan yg sama waktu dgn name2 grup diorg memasing (dak2 kd25) tolak g sane ari sabtu blik ari ahad..2H1M..camp yg paling singkat pernah aku join..ho3..
aku suke pemandangan kat camp ni ..wpun xbrape sebijik ngan kg ak tp mampu buat aku terkenang kg ku yg nun jauh disinung..the best part aku suke tim suasana pg..sejuk,masyuk,nyaman yg mampu buat aku mandi time matahari kat tengah2 kepala.xmampu nak mghadapi air sejuk beku ..
aktiviti2 yg dah puak2 ajk skali ngan fasi2 plankan ,aku suke sangat2 kecuali aktivi tresure hunter ..cukup buat mulut ngan hati aku menyumpah n sebut name setan untuk beribu kalinye..ala2 dah terzikir name setan plak..ish2..kene cuci ngan clorox mulut aku ni..ho3
grup aku name ITIK.ha3..sengal tol..mule2 grup ni sume itik dr jenis female pastu tambah sorg itik dari versi male.itik male ni anak puan siti haspah..name dye amir umo 16taun..adik a kirenye..tp ad sorang mbe aku ngaku umor dye pum 16 taun gak..ekkk!!cikmuk2..sedo2 la diri anda dah makin .....whewhewhe..anda sambung la sendiri..=p

1st xtvt ,kitorang redah hutan,omputih cakap jungle trecking,org kampung aku cakap,redoh rok..whawhawha..
memang leh buat nyawa aku nyawa2 ikan a..semput..belum masuk hutan kene jalan2.aku agak2 ad a lam 1stengah kilometer kot kene jalan pastu dah masuk hutan,kopem2 a redah sume mende alah yg ad kat hutan tu,batu la,akar pokok la,tungul kayu yg xsegan lagi silu menyembah kat bumi n yg paling masyuk kene redah anak2 sungai..org lain sume kasut basah kuyup siap leh jd badak berendam ag coz gelincir then mencium air2 sungai tu..wha2..memang sebijik cam badak berendam a..,aku??aku maintain ja ..bab2 redah sungai ni aku dah expert..aku kang budak kampung..lg best pacat pom dah x suke nak telan darah aku..pacat tu just datang meraikan kedatangn aku je..mybe pacat2 yg ad bermastautin kat hutan blakang umah aku tu sedare mare pacat2 kat hutan lembah pangsun kot..??? final destination sampai la kat tgh2 hutan yg ad air tejun..cantik beb..indah sungguh ciptaan allah..subhanaallah

2nd xtvt..musang terbang..aku suke..ala2 superman terjun dr langit..tp skali je ..kalu terjun byk2 kali ..laaaagiiii aku suke..=p kawan aku ida,mule2 plan naik skali ngan aku pastu pakcik yg jd jaga kat tmpat brlepas tu suh ida naik sorg2..he2..dye ckp best sangt2

3rd xtvt..xtvt bodoh a aku cakap..ngape aku cakap bodoh coz byk sgt mde2 plik yg buat aku rase menyampah,bengang,rase cam sepak je mulut sorang2 yg byk sgt bercakap..dah la cheersong grup itik x au mende..last2 malu yg dapat..dah la penat..pastu ad mulut minah sorng ni(dr grup len merangkap roomate seseorng)bising macam murai tercabut bulu pelepah..hoho..sabor je la ..=c

4th xtvt..tempuh halangan..memang berhalangan a..sampai leh buat shinyee nangis..he2
grup aku yg paling semangat join xtvt ni coz sume ahli grup join kcuali ika .ikn x join sbb sakit kaki..grup len hampeh..lagi hampeh sume ahli grup tu xnak main xtvt ni..xsemangat tol..
sume halangan kitorg lepas dgn jayanye..tapi bile kat panjat memanjat tu..hahahaha..ad yg nangis,ad yg tergolek ,nasib bek x jd pape..shin yee lagi haru dah la nangis2 kat atas puncak nun jauh diatas sane pastu xdapat2 nk turun..ida,aini ngan shara pom same gak..tersekat jugak..cume xnangis je..yg bemasalah ni dari baka yg besar,,baka2 yg kemetot cam aku ni lulus ngn jayanya..he2 ..grup itik ni aku leh klasifikasikan grup yg berjaya la untuk xtvt ni ..berjaya sangat2 sampai dapat buat 4 grup len delay ..whakhakha tol.. sampaikan si budak amir tu dh bosan tunggu bl la mbe2 aku ni nk lepas halangan tu..lagi kesian si budak amir ni dapat love bite dr cik2 nyamuk ,bukan 1 tapi banyak..kopem2 dye ngadu kat mak dye yg kitorng ni dera dye kot..he2..p aku respect a kat mbe2 aku ni..dorng ni still bejaya n semangt..

selain main2 n suke suki kat camp ni..tim smyang subuh tu aku,mun ngan aini solat kat surau.at da same time plak dak2 dr indonesian international school wat camp gak kt tmpat yg same..wpom ni la aku rase sembahyang subuh yg paling lama tp sangat2 shahdu ..sore tok imam yg bace surah dalam solat tu sangat2 merdu..insaf jap rase..kawan aku cakap dye nk kawin la ngan tuan punyer sore @ tok imam tu..hehehe..

dah penat2 2 hari main2 ..esok stat blik kelas..emmmm..penat xabis ag..sakit kat blakang,kat kaki,kat tgn ,sume upper and lower extremities a..kalo puan bg off day esok kan best.whewhewhe..

0 orang tengoh nopak caktingcakting :