Friday, December 31, 2010

ultraman



malam2 ke arah tahun baru ni..sebelum 2010 tutup pintu.aku nak wat entry pasal otomen.
vedio kat atas aku amek dari incik youtube.
kenapa aku buat pasal otomen??
adakah aku tak berapa matured nak menengok otomen dan citer2 seanteronya seperti power rangers,doremon,mask raider..
hoooo...tidak..tidak...
ini adalah kerana minat dan suka imbas zaman kecik2 dulu.
zaman kecik2 adalah zaman paling best.otak bersih je dr pencemaran dan tak amek kisah pon pasal masalah orng dewasa.(disamping alam persekolahan)

baik la..bebalik pasal otomen ni.ni nak citer pasal asal usul otomen >_<

1-karekter otomen ni dibuat oleh Eiji Tsuburaya dari Tsuburaya Productions

2- statistik pasal otomen
* * Tinggi: 40 m (130 kaki)
* Berat: 35,000 tan
* Umur: 20,000 tahun Bumi
* Kelajuan terbang: Mach 5
* Ketinggian lompatan maksimum: 800 m (2,600 kaki)
* Kelajuan larian: 450 km/h (280 bsj)
* Kelajuan renang: 200 knot (230 bsj)
* Kekuatan fizikal: boleh mengangkat sebuah kapal tangki 100,000 ton (raksasa Skydon dua kali beratnya)
* Pekerjaan: Guru di Universiti Angkasa; Ketua Pejabat Bima Sakti Garison Angkasa
* Struktur keluarga:
o Bapa: Pengarah Lembaga Keselamatan Angkasa
o Ibu: Guru di Sekolah Ultra
* Bentuk manusia: Shin Hayata (perumah)
* Alat Penukaran: Beta Capsule
*dipetik dr WIKIPEDIA.ORG/ULTRAMAN*

3-Apabila ingin bertukar jd otomen, badan manusia Hayata akan koma ,dan bangkit hanya selepas ancaman (yakni raksase) telah dihapuskan. Bagaimanapun, kemenangan tidak pernah sesekali dijamin kerana kuasa otomen datang dari kuasa matahari simpanan dan akan cepat habis. Pada permulaan setiap penukaran dari Hayata ke Ultraman, lampu amaran pada dada otomen ini mengeluarkan warna biru dan tenang. Namun apabila otomen bersungguh-sungguh, lampu itu bertukar merah dan berkelip - mula-mula perlahan, kemudiaan beransur-ansur cepat - semasa simpanan tenaganya makin kehabisan.jika otomen kehabisan kuasa sepenuhnya, dia "tidak akan bangun lagi" means otomen tu dah mati la.

4-otomen ada macam2 name.

#1 ULTRAMAN SHOWA ( Ultraman Klasik / ultraman lama ) -Hayata,Zoffy,Ultraseven,Jack,Ace,Taro,Father of Ultra,Mother of Ultra,Leo,Astra,80,Yullian,King of Ultra,Jonias ( The Ultraman ),Ultramans USA ( The Adventure Begins ) – Ultraman Scott,Ultraman Chuck,Ultrawoman Beth,The Great ( Towards The Future ),Powered ( The Ultimate Hero ),Neos,Ultraseven 21,Zearth

#2 ULTRAMAN HEISEI ( Ultraman baru : lebih bergaya ) -Tiga,Dyna,Gaia,Agul,Cosmos,Justice,Legend,The Next,Nexus,Noa,Max,Xenon,Mebius,Mebius Infinity,Hikari,Ultraseven X,Reimon ( Ultra Galaxy : Daikyaju Battle )

#3 ULTRAMAN SPECIAL (Ultraman yg tiada siri tv, ultraman ciptaan syarikat lain & ultraman yg kurang dikenali)
Ultraman Nice,Ultraman Boy,Ultra Idemitsujin – Ultraman Hotto,Ultraman Kitto,Ultraman Motto,Ultraman Alpha,Ultraman Android,Thailand’s Ultramans - Ultraman Elite,Ultraman Milenium,Dark Ultraman,Hanuman,Ultramans Ancient / Ancient Ultras *ni cilok kat ultramandatabase.wordpress.com*
so ape lagi..sokong la mane2 otomen yang berkenan dihati.. hehehe =p
*taip otomensukesuki korng dan hantar ke no 888*

ni asal usul otomen lak
otomen berasal dr macam2 planet.

1.gugusan nebula M78
nama lain TANAH CAHAYA
Pemimpin pasukan adalah Ultra Father yang menikah dengan Ultra Mother berwalikan wali hakim. Ultraman Taro adalah anak mereka.
Pastinya semua Ultraman suku kaum Showa adalah anggota Space Garrison. Komandan tempurnya adalah Ultraman Zoffy yang merupakan cucu dari Ultraman King. Tokoh-tokoh seperti Ultraman, Ultra Seven, Ultraman Jack, dan Ultraman Ace adalah adik dari Ultraman Zoffy.

2.zodiak leo,L77

penghuni L77 yg terselamat dr serangan bangsa magma dan raksase adik beradik kembar nama Red Gillas dan Black Gillas adalah Ultraman Leo dan adik kembarnya, Ultraman Astra.

3.U 40 (macam skim gaji je..wakakakaka)
Para manusia cinta damai yang menghuni U40 menciptakan Ultra Mind, sebuah hasil penemuan yang mereka sebut sebagai asal muasal kehidupan. Tenaga dari Ultra Mind ini menyebabkan perubahan molekul di tubuh mereka dan merubah mereka menjadi Ultra Humanoid. Tujuh dari Ultra Humanoid ini dapat berubah menjadi raksasa, salah satunya adalah Ultraman Jonias.

4.bumi
Serial Heisei memulai jalan cerita dengan serial Ultraman Tiga (1996) yang dikisahkan berasal dari bumi. Dalam serial ini, pada zaman dahulu sebelum umat manusia mendominasi bumi seperti sekarang, para Ultraman menempati bumi namun kehidupan mereka punah karena ada Ultraman jahat di antara mereka. Ultraman-Ultraman masa lalu ini pun berubah menjadi batu. Serial Ultraman Dyna (1997) adalah sekuel langsung dari Ultraman Tiga. Serial Ultraman Gaia (1998), meski keseluruhan ceritanya lepas dari Tiga dan Dyna, juga dikisahkan berasal dari bumi.

5.Nebula Z 45
Tanah tumpah darah Ultraman Zearth. Nama lain The Land of Pikari, ertinya Negeri Sekejap Cahaya

6.M7.8
Asal Ultraman Kids, berada di sebelah M78
merupakan planet yang bersinar merah jambu.
Planet tempat Ultraman Nyan di lahirkan.

*copypaste dari persatuan ultraman kat FB*


SEKIAN SAHAJA MAKLUMAT PASAL OTOMEN.

KEPADA MANA2 PIHAK YANG TELAH SAYA kopi dan pasta TU..MINTAK AMPUN MINTAK MAAF EK COZ AMBIL TANPA IZIN..(0_o)V peace no war =D

0 orang tengoh nopak caktingcakting :