Saturday, March 19, 2011

cacat bahase

salam
selamat petang.setelah sekian lama tak mengupdatekan kata2 merepek kat entryspace ni..
akhirnya...(tadaaaaaaaaa)
wa ada isu untuk dipostkan..hehehe..
pernah tak??(mesti pernah punyer) korang dapat sms yg ayatnye tahpape..
contohnya (seperti dibawah)

"aq mukn ar nop aib kew owg kew np..tp nop bg dye sdow ket..kowt la dye trbca np aq tlis ey..prlu kew awop ekowt np owg swoh..ps2 bl owg swoh bk sume awop ekowt ar??jg ar mruah 2..sy pm mukn nyew prfect ngt pm..tp tlong ar pk cket..bwuayt ckey cair dh..hmmmm...."

~~ayat ini saya copy pes dr laman sosial yg sangat pemes skrng~~
kepada pemilik asal ayat ini..ampun maaf ye
(tu kalo anda bace saya punya blog repek ni..hehehe)~

korang paham tak ape yang dia nak cakap?
meh aku translate balik

"AKU BUKAN LA NAK AIB KE ORANG KE APE..TAPI NAK BG DIA SEDAR SKIT..KOT LA DIA TERBACA APA YANG AKU TULIS EA..PERLU KE AWAK IKUT APA ORNG SURUH..PASTU BL ORNG SURUH BK SMUA AWAK IKUT LA??JG LA MARUAH TU..SY PUN BUKAN NYE PERFECT NGAT PUN..TP TLNG LA FIKIR SKIT..BRU AYAT SKITCAIR DH..HMMM.."
(abaikan apa yg dituliskan tp cube memahami berapa karung kesalahan tatabahasa dia..omputih cakap grammar vocabulary)

walaweyyyy..
aku amek mase 4minit 60 saat nk paham apa yg budak ni cuba sampaikan..adoyaiii..
nk kate ayat canggih sangat..aku rase cm budak cacat je..
cacat bahasa..miahahahaha

watdehell bile

BUKAN jg MUKAN
KE tukar jd KEW
SURUH
transform SWOH

aku pon ada la jugak guna bahasa sms ni tp agak2 la nk guna ayat sms ni.
kate 'SHORT MESSAGER SYSTEM" tapi ni bukan makin memendekkan ayat tapi makin mengelirukan ayat.nak bace pon malas.
tetiba kene lak apa yg nk disampaikan tu penting tp akibat penerima yg membaca tu malas nk paham apa yg pemesej tu tulis..
in the end..msg xsampai..tak ke haru nama nya..

ni ade skit video dr incikyoutube IniAnwarHadi(nk g link mamat ni..google je la)
korang layan la..sesuai untuk sape2 rase ayat yg dia tulis tu comel
(prasan nak mati doe)miahahaha..
mamat ni perli habis kat bebudak cacat bahasa ni..hwa2


0 orang tengoh nopak caktingcakting :