Sunday, December 18, 2011

say no to blogging

nak tutup..tutup je la..ni dok heboh2 plak nak tutup terus la blog.tak nak dah berblog.
alih2 tengok..aikh..ada je .tak tutup pun.siap ada entry baru lagi.pastu terhegeh2 plak buat entry dan dalam entry baru tu bagitau sebab musabab pulak kenapa masih teruskan lagi berblog.

kesI:

semalam ada sorang budak buat blog ni macam biskut kot.konon2 tujun asal dia buat blog tu adalah untuk appreciatekan hubungan dia dengan balak dia.sebab tu blog itu diwujudkan.
sekali bergaduh sakan plak dengan balak dia.pastu terhegeh2 tulis kat wall fb caner nak privatekan blog.tulis lagi ..nak tutup blog.aku benci dia.
tapi tak sampai sejam pastu..cantik je buat entry baru.maybe dah baik2 balik kot ngan balak dia.

kesII:

katanya dah deactivekan terus fbnya.blognya mahu dikuburkan jugak tapi tak dapat dikuburkan sebab katanya ada sebab2 tertentu dia nak tutup blog tapi tak tutup2 lagi.mungkin si blogger ni dah tak tahan kot dengan dunia blogger yang memang kejam ni.

notakakijalanan:
bagi aku..setiap orang ada sebab sendiri kenapa nak berblog.
mungkin bercita2 nk jadi seorang blogger.
mungkin hanya jadikan blog ni fenomena yang mana bila semua orang ada blog,maka seharusnya "aku" pun perlu ada blog jugak.kalau tak ada,nanti kene kutuk sound makan dalam sebab takde blog
atau mungkin hanya jadikan blog ni salah satu koleksi "PERLU SIGN UP"

tapi agak2nya kenapa perlu nak ada blog tapi buat blog macam sampah.bila mood ok..macam2 cerita ada yang dihupdatekan.tapi bila mood jadi mangkuk..tak tahan kene kritik dengan si ANON ..terus jadikan blog macam sampah.konon mintak maaf banyak2 la sebab kenapa dah tak boleh nak berblog.sayang lagi kat blog tapi tak tahan sebab blog tak femes2 jugak .nak jadi blogger femes.tapi sebab tak femes..nak stop la tulis tulis blog.follower tak ramai.nak stop jadi blogger.

arghhh..ni yang buat kekadang aku terus klik unfollower tu.dari aku sakit hati nak baca blog tapi skali tertulis the blog you search unexist.sakit jiwa doe..baik aku unfollow awal2.huargh3.

memang la nak jadi seorang blogger tu senang.just sign in apa yang patut.isi maklumat2 yang diperlu.tak sampai 5minit dah jadi blogger.cuma nak maintainkan cara penyampaian isi2 blog kita tu yang susah.perlukan kesabaran yang tinggi.mungkin mula2 kita rasa isi kandungan dalam blog kita dah ok,mantap,meletup.tiptop tapi sebenarnya mangkuk.
aku sendiri walaupun dah bertahun dalam dunia blog ni tapi aku masih lagi perlu banyak belajar cara2 untuk dapatkan cara penulisan yang sesuai untuk aku dan bagaimana nak tarik perhatian pembaca untuk baca blog aku ni.tak semua orang suka baca apa yang kita tulis dan tak semua orang boleh terima cara kita menulis.dan yang penting jiwa kena kental beb.
kebanyakkan blog2 yang aku selalu terjah..kebanyakkanya pengisian dalam blog mereka memang terbaik.wa salute a..kadang terpikir gak..mana diorang2 ni dapat isi yang bernas ni.

lagi satu..untuk blogger yang baru nak up ni..takyah la bajet tinggi sangat terus nak jadi blogger femes macam cik epal ke hanis zalikha ke..sebelum buat blog tu..pikir dulu kenapa perlu ada blog .hanya untuk suka2 atau memang ikhlas nak berblogging.jangan jadikan blog ni macam sampah.tak nak..dicampak2kan.
bak kata pepatah:
ketuk keypad..tanya hati..(lalala..pepatah cam gampam doe)

p/s:
aku simple je.apa yang terlintas dalam kapala aku..tu la yang aku merepek dalam blog aku.blog aku..sukasuki hati la nak tulis apa..walla.



watdamonkey sekejap kata nak kuburkan blog.sekejap updatekan balik blog.oppss..=p

2 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Alongxp said...

    ye... mmg byk camni... org buat blog,die nk buat jugak,pastu open for invited readers je,ada plak awal2 je update smp 10 entri sehari,pastu xupdate smp bebulan2... pastu open 4 invited readers... huh... lantak diorg la... yg penting,kita jaga blog kite,jgn cari psl ngan org,improve kualiti penulisan sudeh... tul?

  2. Unknown said...

    tol2..
    jaga diri sendiri sudaa..