Thursday, August 26, 2010

cerita yang direka semata2


cerita ini telah diedit atas sebab2 tertentu..ngeeee..hahaha tipu ja..

cerita ini adalah salah satu kisah koleksi kawan aku mengenai beliau..oppss(adakah aku telah menodai kepercayaan dia mengenai kisah dia???) pon tipu jugak
sebenarnya cerita ini mengenai hati dan perasaan jiwa dan raga dia..

bagi aku dia seorang yg lemah walaupun kat luar dia nampak kuat(ni dari pemahaman aku berdasarkan dia punya cerita la)

dia rasa dia sudah lakukan yg terbaik dalam kehidupan dia sama ada dalam berbestfriend mahupun dalam berboyfriend.(aku rasa dia ni ada masalah dengan huruf BF la..heee =p)


apa yang diceritakan oleh beliau kat aku ..

first sekali pasal bestfriend dia..

dia tak tahu bestfriend dia dah berkecil hati kot dengan dia tapi dia sedar hubungan persahatan dia jd makin tak menarik sejak dua menjak ni..ibarat ada kekusutan benang dalam segumpalan benang..(aiks berapa banyak benang daa)

dia nak bertanya kat besfren dia ape masalah antara mereka..dia tak berani..takut jadi makin teruk dalam perhubungan mereka.walaupun dia sedar bahawa berterus terang itu lebih baik dari memedam rasa..(huhuhuhu)

jd ,dia amik segala manfaat teknolgy yangada sekarang , contoh terbaik..sama ada melalui fecebook,yahoo messager ataupun sms je yg paling simple..untuk berhubung dengan besfren untuk berbicara tentang masalah mereka.harap ada penyelesaian.namun sampai sekarang tiada penyelesaian.(aish camner ni ??)


bab bofrens dia plak..

awal2 aku surrender coz aku tak de pengalaman bab 2 orng berkapel ni(lalalalalala..=p)

aku setakat mendengar tu boleh jalan lg la..nasihat..aku kene pikir 4,5 ploh kali sebelum bagi nasihat..hehe(ye ke ni??)

menurut pencerita ni..dia tak tahu camner nak putuskan hubungan ngan bofren dia..

aikh??pelik aku ??

apsal lak nak clash ngan balak dia..setau aku bofren dia ni ok je..baik lak tu..

so ,aku tanya la dia apa sebab yg bernas untuk memutuskan hubungan terlarang ni(terlarang???..)

ekceli bukan hubungan terlarang pon..hehe =0

lebih kurang kene paksa ngan aku untuk membuka pekung didada dia..(hehehe..jahat tak aku paksa memaksa ni..i like )

dia pun bercerita la..bla..bla..bla

dia cakap bukan dia tak suka pakwe dia tu tapi bagi dia keadaan sekarang tak sesuai untuk dia bercinta..banyak benda dia nak kejar selain kejar cinta.

dia cakap lagi,dia betul2 nak bercinta selapas kawin..(camner nak kawin kalo tak der pasangan belainan jantina..?? tanya aku plak)kakaka

dia jawab semua tu dia serah kat tangan ALLAH ngan pilihan mak ayah dia..yg penting bagi dia sekarang dia nak kejar cita2 dia dlu..(oo i see )

selepas 2jam lebih berhujah mengenai jodoh dia..aku dapat simpulakan ..dia ni betul2 tak ready lagi untuk ke alam percintaan melainkan dia hanya bercinta dengan buku2 dia dan dengan MAHA PENCIPTANYA je..



sekian terima kasih..

yang benar..

aku dan repekan aku..

dadadadada =p
cerita tipu menipu semata2 tiada semulut2 ,sehidung2 mahupun setelinga2..

0 orang tengoh nopak caktingcakting :