Saturday, February 19, 2011

dari bilik aku



sebelum kejadian pada petang 17hb22011
pokok je banyak yg menutupi pemandangan dari bilik aku untuk memandang lebuhraya persekutuan.
nampak tak kat tangki air tu ..PPUM..hehehe

selepas kejadian ribut taufan puting beliung.
nampak tak pokok yang tumbang.
dah nampak terang.
pintu gerbang KOTA DARUL EHSAN dah kelihatan.

pada keesokan harinya.pokok yang dah separuh tinggal terus dipotong sehingga ke akar umbinya..
makin jelas la pulak kedengaran kenderaan2 yang lalu kat highway tu..
dan aku rasa kat bilik aku makin banyak lak mendapat cahaya matahari dan silau..

kejadian petang tu memang dasyat.
tak pernah2 hujan ribut seribut2 hari tu.
sampaikan bilik aku boleh banjir kejap sebab air masuk walaupun tingkap slide door dah tutup dengan rapatnya.
kejadian ribut taufan ni berlaku mungkin sebab bumi kita dah makin sakit sekarang.
tak mampu lagi nak tampung segala kerosakan yang dilakukan oleh makhluk2 yang ada kat bumi ni.
tgok je la..
segala bukit nak ditarah.kilang2 tumbuh bak cedawan pas hujan acid.pembalak haram yang haram jadah sukaski tebang pokok tanpa ikut standard piawaian .anak2 pokok balak belum sempat memberi bakti kat warga bumi dah ditebang tanpa belas kasian.

nak dikira la..kejadian alam mengamuk kat malaysia ni parah sikit je tapi ce tengok kat seluruh dunia.banjir yang luarbiasa kat australia.gempabumi kat iran.letusan gunung berapi yang mahadasyat kat indonesia.panas yang gile panas sampai hutan terbakar kat hutan bumi amerika.

sayangi la bumi kita ni.jgn la kita lakukan kerosakan pada bumi kita ni.

LOVE OUR MOTHER NATURE
(0_O)")

0 orang tengoh nopak caktingcakting :