Monday, February 14, 2011

hasil kerja keras cross stitch

dabegining

aku mula kenal ngan cross stitch ni bila aku tengok cambest je kawan aku wat mende alah ni.
aku pon usha2 dan tanya la mane dia dapat mende alah ni..
so,kawan aku cakap la dia beli mende alah ni kat satu kedai kat AMCORP MALL.kedai tu kat ground floor sebelah ngan GIANT.(hehe..tak tau name kedai)
aku g usha2 dan akhirnya beli la satu dengan harga RM2.90 je.(takmahal pon)
corak yang aku beli..tuu..seperti pic di atas.(comey kan pingu 2ekor tu)

berselerak&selirat

aku tanye kawan aku camne nak mula cross stich ni sebab aku tak paham instruction kat kertas contoh CS ni.
mula2 cam susah je tp bila dah tau step..makaih..laju je aku mengcrossstich..
benang nak cross stitch ni memang dah tersedia ada beserta ngan jarum skali.so,tak yah susah2 beli benang.
ce tengok benang yang disediakan..banyak colour.
(abaikan kepala meot tu ngn bantal bulat jepun tu..hehe)

indaproses

first sekali aku buat mapela merah pingu jantan tu..berpeluh jugak..1 mapela tu pon ambik masa 4jam nak siapkan.
padahal takdela besar mapela tu..
aku dengan gigihnya buat CS pingu tu sikit demi sikit.

inhalfproses

mula2 ingat nak siapkan pingu jantan dulu.tah macammane..pingu betina tu yang aku siapkan dulu.kawan aku cakap dia suka tgok bunga yang pingu jantan tu pegang..

shantek&siap

akhirnya..dalam masa 1bulan aku berjaya menyiapkan pingu2 aku ni.yang paling susah sekali nak buat bentuk LOVE tu..4 5 kali juagk buka balik jahitan love tu.
bila dah siap tu aku rase cm nak tambah sesuatu kat bawah kain CS tu.

compeleto

aku dengan beraninya buatla crossstitch nama aku.
aku amek mase lebih kurang 1 jam lebih je nak CS kan name aku tu.huhu..penat jugak buat mende alah ni.tapi bila dah siap,perghhh..rase macan berbaloi je..hehehe
cantik kan(wekk..puji diri sendiri =p)


pjah

5 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Hakim Zailan said...

    comel la!hahah..nice work!

  2. Nizam said...

    cantikla...
    macam pingu... hehehe

  3. Unknown said...

    hehehe..maceh..
    tp still lagi kene improvekan skill..combination benang pon kene pandai pilih lagi..kalo x..xmenyerlah ti..=)

  4. Anonymous said...

    nak 1 jah..nama zur e...hahaha...nice work...

  5. Unknown said...

    bereh zur..
    bg gmbor spongebob ek..