Wednesday, May 4, 2011

saya sayang mak saya

OH MAMA
SAYA MAU KAWIN
KAWIN DENGAN SAPA
DENGAN____________
(nak kawin ngan sape ek?)

owh..alamak..
konon2 kan tulis entry to tribute to mother sempena HARI IBU yg akan tiba tak lama lagi ..
alih2 TERTULIS lak ayat (from 1st till 4th line of the post entry)tu..hehehe
mak..nampak sangat anak mak ni dah meroyan kan..lalalala

k a..nak tulis pasal mak/ibu/mama/umi/amma/mammy dan yang sewaktu dengannya la
mak/ibu/mama/mother orang yang paling banayak berjasa kapada kita.
tanpa mak (dan ayah)kita tak kan ada kat dunia ni.
dari kita dialam sempit (dalam rahim )mak dah banyak bersusah untuk kita.
bayangkan diawal2 kita dialam rahim..pagi2 mak kita muntah2.kalo sikit2..kejap2 takpa..ni sampai kena masuk hospital.tak pasal2 mak kita dapat HYPEREMESIS.
bila dah masuk hospital tu.confirm2 la kene masuk air.bukan 1 2 botol air kene masuk.1hari dah 5 botol.kalu 3hari mak kene tahan kat ward..kire la sendiri banyak mana.
dah la kena masuk air,pastu bila jarum yg kene cucuk untuk masuk air tu dah tak function..kene cucuk lagi untuk masuk jarum baru..ish2..kesian kat mak kita kan.

dah sampai due kita nak lahir kat dunia ni..mak kite kena tanggung sakit yang amat ..sakitnya tuhan saja yang tahu.bertarung untuk berikan kita kehidupan kat alam dunia ni.sakit bukan sekejap.mau 9-10 jam berjuang nak lahirkan kita.bila kita dah lahir,mak kita kena tanggung lagi sakit mase nak jahit luka episiotomy tu..ngilu tuhan saja yang tahu.

time kita kecik.sekor nyamuk pon mak tak bagi gigit kita.tu pasal la kita tido lam kelambu.sayang dan kasihnya mak pada kita.

mak sanggup bersusah payah demi kita,apakah kita anak2 sanggup bersusah payah demi mak?
bak kata pepatah..sorang ibu ,boleh jaga 10 orang anak..10 anak belum tentu boleh jaga sorang mak.

bila saya posting kat WARD GERIATRIC dan time saya posting kat NURSING HOME..
saya perhatikan tak ramai yang sanggup menjaga mak yang dah uzur.anak2 lebih bergantung pada staff untuk menjaga mak2 mereka.cuci berak mereka pon tak sanggup.

alahai anak2..cepat benar lupakan jasa dan pengorbanan ibu .cuba ingat dan kenang kembali apa yang mak dah korbankan untuk kita.

(maaf..saya tak mampu nak habiskan coretan ini.tiba2 rase sedih lak =c)

notakakijalanan:
SAYA SAYANG MAK SAYA LEBIH DARI SAYA SAYANG __________.
HARGAILAH MAK KETIKA MEREKA MASIH BERNAFAS DIDUNIA INI.
MAK,,SELAMAT HARI IBU =D

1 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Anonymous said...

    saya pon sayang sangatttttttt kat mak saya..rindu kat mak..sob3