Tuesday, August 16, 2011

senyum la sikit

senyum..
hari ni nak buat entry pasal senyum lagi.entry dulu pun penah jugak tulis pasal senyum tapi kali ni citer ni lain sikit.
opsss..kalo nak tahu pasal entry senyum yang dulu..ce bace ni =D

ok.hari ni asyik kene tegur suruh senyum je.aishhh..
kat tempat kerja ..
keadaan posisi senyuman : muka toye + mata mengantuk + sejuk tahap duduk dalam peti ais(yela..jaga kaunter kat frozen..mane tak beku)
pastu membe dari deparment LPS tegur "senyum la sikit."
pastu dengan manisnya aku pon senyum..
dan aku pon jawab la
"takleh senyum dah.otot2 kat muka dah beku"
hehehe..pandai tak aku jawab.
nasib baik tak kene sekeh je ..wahaha

50minit kemudian..budak dari department mane tah tegur..
"senyum la.."
aku pon senyum la..
aksi senyuman..manis simpul..

pastu kat bazar .lepas je blah dari membeli sotong dan udang kat gerai abang ikan tu..abg ikan tu ckp terima kasih.aku pun jwb sama2 tanpa pandang muka abg ikan tu.pastu abng ikan tu cakap
"senyum la"
aku pun senyum .

apasal hari ni kene tegur baru nak senyum?
bukan ke senyum tu satu sedekah.jadi tak perlu suruh pun kita dah boleh senyum kan.
ok.ni alasannya kenapa bila disuruh baru aku senyum.
aku sangat penat dan letih.hari2 balik kerja lambat.asyik kene sambung OT (overtime)je.pastu kene pulak jaga kaunter kat seperti disebut diatas.(wahahaha..pemalas gile nak tulis).mata asyik merayu untuk tutup mata mintak direhatkan(tidur la tu).
jadi mood untuk senyum agak kureng untuk hari ini.

senyum.tak perlu kata apa-apa.
=D

notakakijalanan:
senyum ni satu sedekah.tapi senyum ni jugak bleh jadi trick nak mengorat awek/pakwe..hehehehe


2 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. lizz said...

    tapi, dalam dunia ni memang ada manusia yang kedekut giler dengan senyuman. tak tahu kenapa.susah btol!!!!

  2. Unknown said...

    lizz:maybe sebab urat senyum dah putus kot..hahaha