Monday, August 22, 2011

Yang Remeh Temeh





lame tak dengar lagu ni kan?
ondaway nak g senawang ari tu..kebetulan pasang radio suria fm..tiba2..aihh..cam kenal je lagu ni..
pak pandir yang nyanyi.lagu ni zaman aku sekolah rendah femes gak.
tapi kalo ikutkan yang juara lagu ni..aku baru umur 4 tahun..hehehe


ce tengok bebaik lirik lagu ni..sangat2 relate dengan kehidupan kita dizaman sekarang kan.
tak percaye?

ce tengok lirik dia..

Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada mulut diam
Ada tangan garu
Ada kaki goyang

Ada otak pandai
Ada akal pakai
Ada bijak gadai
Ada mata pejam
Ada mulut kunyah

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu

Rela jadi tunggul
Rela jadi patung
Tunggu dilelong
Suruh angguk-angguk
Suruh geleng-geleng

Oh puji lah aku
Ampu lah aku
Senang hidupmu
Ada tangan tadah
Ada maruah campak

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku

kredit to youtube

lyric di cedok dari sini

p/s:enjoy this song .sambil2 dengar tu..fikir baik2 maksud disebalik lirik lagu ni.banyak pengertian woo dalam kehidupan kita ni.kan2

8 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. aku mun said...

    eh pjah aku tau lah lagu ni
    ooo yg nynyi tu pak pandir ke
    ngeh3

  2. pjah said...

    incik mun:
    hehehe..pak pandir la..layan je kann..hehehe

  3. lizz said...

    lagu dulu2 memang best, lirik dia mendalam n boleh buat kita berfikir

  4. pjah said...

    liza:
    yep..lagi2 lagu nasihat..=D
    kadang2 lirik dia seketul terkena kat diri sendiri..makan dalam woo..=D

  5. ARC™ said...

    best2 ^^

  6. pjah said...

    ARC:
    =)

  7. Encik JI said...

    xpnh lak Encik Ji dgr lgu ni. hehe. tp cm best je

  8. pjah said...

    incik JI:
    best kan..antara lagu yang lirik dia sgt makan dalam..akakaka