Friday, June 24, 2011

jakun pasal twitter

jakunnya aku..miahahaha
apesal plak aku cakap aku ni jakun
kutuk diri sendiri nampak..haishh

well..sebenarnya baru aku tahu fungsi twittter tu..(hukaloh)
walaupun aku active akaun twittter aku dah lame..tapi ari ni baru aku tahu cane nak main mende alah tu..
(ye la..asyik ngan FB je.mane nak ambik tahu pasal twitter walaupun dah beribu riban orang cakap pasal twitter.
ni konon-kononnya nak setia kat FB la (konon je la)

sebagai pengguna baru yg mengenal apa itu twittter ni aku nak banding la antara twitter dan facebook.
knp aku nak banding fb dengan tweet je.apasal tak dengan skype ke myspace ke?
sebabnya kot suke aku la..hehehe

1.FB lebih dikenali dengan facebook atau name lain MUKABUKU
TWITTER .aku suke taip twitter jd TWEETER atau TWEET dan terbaru BURUNGTWITT

2.FB ni bagi aku cam astro..macam2 ada..dari friendlist sampai la ke iklan MLM..lagi2 bila kena tag yang tahpape..kadang tu hangin jugak..last2 sendiri kene remove tag tu..
TWeeT ..ibarat mcm meja diskusi..tanpa ganguan iklan2 yg mengarut mengaban.bleh hagstag..ko bagi 1 tjuk gune key#..pastu merepek la apa yang ko rase nk merepek..

3.FB agak2 kawan dah beribu riban..leh buat page tambahan..fanpage.(makaih..femesnye)
tweet..aku agak jahil lagi pasal twitter ni..so tak tahu la bleh buat fanpage ke tak..(miahahaha)

4.FB boleh main game..
tweet ..aku tak explore jauh lagi tweet ni ada game ke tak..=p

kesimpulannya..
beza peranan FB dengan Twitter ..
agak-agak la weyy..aku ni pun satu hal..ada ke pergi bandingkan FB dengan Twitter.ingat banding harga barang dengan barang 1Malaysia ke..
tapi yang pasti..aku jadi jakun kejap bile nak guna twiter ni..hehehe
sekian wasalam..

notakakijalanan:
kadang2 aku jd addicted ngan mende alah ni..bleh lepak depan laptop bejam2 sampai lupe makan..nsib baik solat tak lupa. walaupun hampir2 nk terbabas ..adoiyaiii..tak patut2 .. =p

0 orang tengoh nopak caktingcakting :