Wednesday, October 26, 2011

Dear God(Avenged Sevenfold) aku rindu semua ini.




A lonely road,

crossed another cold state line

Miles away from those I love

purpose hard to find

While I recall all the words you spoke to me

Can’t help but wish that I was there

Back where I’d love to be, oh yeah

Dear God

the only thing I ask of you is

to hold her when I’m not around,

when I’m much too far away

We all need that person who can be true to you

But I left her when I found her

And now I wish I’d stayed

’Cause I’m lonely and I’m tired

I’m missing you again oh no
Once again

There’s nothing here for me on this barren road

There’s no one here while the city sleeps

and all the shops are closed

Can’t help but think of the times I’ve had with you

Pictures and some memories will have to help me through, oh yeah

Dear God

the only thing I ask of you is

to hold her when I’m not around,

when I’m much too far away

We all need that person who can be true to you

I left her when I found her

And now I wish I’d stayed

’Cause I’m lonely and I’m tired

I’m missing you again oh no
Once again

Some search, never finding a way

Before long, they waste away

I found you, something told me to stay

I gave in, to selfish ways

And how I miss someone to hold

when hope begins to fade…

A lonely road, crossed another cold state line
Miles away from those I love purpose hard to find

Dear God

the only thing I ask of you is

to hold her when I’m not around,

when I’m much too far away

We all need the person who can be true to you

I left her when I found her

And now I wish I’d stayed

’Cause I’m lonely and I’m tired

I’m missing you again oh no
Once again


notakakijalanan:

2 3 minggu ni aku sangat2 feeling dengar lagu ni.Dear God .lagu ini menceritakan perasaan penyanyi/penulis lirik lagu ni yang rindukan seseorang di tempat asal nya.

weee..aku malas nak merepek banyak2 pasal maksud mendalam lagu ni.alaa korang tengok lirik pon dah tau kan apa sebenarnya terselit disebalik lirik2 lagu ni kan.

cuma yang aku nak katakan sekarang..

aku RINDU kat kampung aku..RINDU kat keluarga aku..Rindu kat kucing2 aku.adik aku tak abis2 nak menjeleskan aku dengan gambar2 terbaru si miong2 kat rumah tu.dengki tau.

nak bela kucing kat rumah sewa ni tak boleh.ada kawan aku tak suka kucing.nampak je kucing..menggelepor 1badan...kikiki.(mampus aku kene hempuk kalo kawan aku baca stetment aku ni)

jadi hanya pada Makcik Gedik saja la aku mampu meleraikan rindu aku kat kucing2 aku nun di terengganu sana.Makcik Gedik ni pon aku jumpa kalau aku pergi bertapa rumah along aku nun kat Nilai.

p/s:amacam lagu di atas ni.layan feel soul tak.untuk aku..opkos la.layan jiwa2 walaupun yang nyanyi lagu ni band metalhardcoremekor..Avenged Sevenfold(A7x)..aku suke suara vokalis A7x..sengau baik punyer..tak caye..dengar bebaik..mesti dengar sengau2 basah suara si M.Shadows a.k.a Matthew Charles Sanders.suke2.

p/s2:kepada zulfikar Hazri..entry kali ni ..aku buat sikit je p/s..ok la dari takde langsung kan.kan.kan.hehehe

4 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Encik JI said...

    lgu ni tiap2 kali pg karaoke wajib ada dlm list hahaha.

    dh lma xjenguk blogla pjah. hehe

  2. Unknown said...

    incik ji:
    karoke dlm bilik air pun wajib jugak ..hahaha..
    entry latest sebelum raye tu..memang lame gila a xjumpa incik ji..(bajet cam pernah jumpe..hehehehe)

  3. Lizz said...

    lirik dia sangat bermakna. aku suka baca. rindu?hilangkan lah rasa rindu tu cepat.hahaha

  4. Unknown said...

    lizz:
    suka baa dan suka nyanyi..hehehe
    caner nk hilangkan rasa rindu tu lizz..bg petua pless..(sambil muka berharap)miahaha