Tuesday, September 13, 2011

fantaghiro a.k.a the cave of the rose

malam ahad yang lepas..dalam beberapa fb kawan2 aku..semua dok heboh pasal citer THE CAVE OF THE GOLDEN ROSE.
hohoho..citer apa tu.kenapa semua orang beria-ia nak tengok citer tu.aku pun tanya la sepupu aku citer apakah itu sebab dia yang beria-ia suruh aku tengok citer tu kat tv9.

rupa-rupanya ia adalah siri filem klasik itali yang diterbitkan pada tahun 1991 hingga 1996 dimana ia mempunyai 5 siri.nama lain bagi siri ini adalah FANTAGHIRO.
ia mengisahkan 3 orang puteri yang yang dilahirkan dalam keluarga diraja.kisah selanjutnya baca la kat wikipedia .aku malas  nak translate.

disebabkan tv9 kat rumah aku tersangat la baik channel nya dimana kalau tekan je button nom 9 maka keluarlah siaran bintik-bintik hitam putih dan mengeluarkan bunyi sperti tenok mengaum.sungguh bising.
jadi aku putuskan tak nak tengok dan baik aku ngadap FB aku je.hehehe.

bila orang dok bercakap pasal cerita ni..maka aku pon pergi la mintak bantuan incik google dan incik youtube.
serta merta mulut aku menyebut..
OOO..CITER NI.

aku pernah layan citer ni masa-masa kecik dulu tapi aku tak follow sangat citer ni sebab mungkin faktor umur aku pada masa citer ni ditayangkan di tv..aku belum pandai lagi layan citer2 klasik orang putih dan banyak menghabiskan masa layan citer ultraman,power rangers yang banyak siri ,dragon ball dari zaman goku kecik sampai la goku hidup-mati-hidup balik.

mungkin dengan adanya siaran semula cerita ni..aku akan layan kot seperti aku layan CSI.

p/s: disebabkan cerita CSI la aku pernah bercita-cita untuk menjadi seorang pakar dalam bidang forensik.
damn.suka bebenor terpengaruh dengan cerita.



Fantaghirò
Directed byLamberto Bava
Produced byRoberto Bessi
Written byGianni Romoli
StarringAlessandra Martines
Kim Rossi Stuart
Brigitte Nielsen
Music byAmedeo Minghi
Release date(s)1991—1996
CountryItaly
LanguageItalia

























gambar: akucopypaste dari wikipedia

4 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. faryzh said...

    terkenang zaman kecik2...
    snggup ponteng mngaji sbb nk tgk cite ni.dh canggih sgt bila dpt tgk batu bcakap..

  2. Unknown said...

    kenapa aku jd amnesia pasal citer ni..xingat pape pasal citer ni..ish3

  3. Lizz said...

    aku memang tengok cite ni dari kecik dulu!!hahahaha. xpernah tinggal.aritu pun aku tgk balik kat tv9.hahaha

  4. Unknown said...

    lizz:
    haha..nk tgok mgu dpn..hehe