Thursday, September 1, 2011

beza raya dulu dan sekarang

2 hari lepas aku ada buat entry ni kan.

disebabkan taknak bagi entry tersebut menjadi maha panjang.jadi aku buat la entry baru.

bebalik kepada tajuk diatas.
perbezaan raya dulu dan raya sekarang.hmmm..perbandingan yang camwatdecisdel je.

1.dulu adalah dulu.sekarang adalah sekarang.boleh dibanding-bandingkan ek?=p

2.dulu kalo dapt seringgit lagi2 duit kertas bukan syiling kuning emas rasa macam WOW.
sekarang dapat seringgit apatah lagi seringgit yang warna biru dah kusam lagi bau hapak.nak pegang pon tak ingin.siap kutuk lagi cakap pakcik duit singgit kusam kedekut tahap kuda.waloha.

3.dulu mak2 buat kuih guna dapur arang je.sekarang pakai oven.zaman dah berubah makin canggih.=p

4.dulu seluruh rumah bercahayakan lampu pelita.sekarang rumah dihiasi lampu liplap.minyak tanah mahal maa.

5.dulu name biskut klasik fm eg: batang buruk .sekarang nama biskut raya hit.fm.almond london.
    hmm..ye ke ni?

dulu dan sekarang.1 perkataan yang berbeza dan berlainan susunan hurufnya .jadi sangat ketara la perbezaannya DULU dan SEKARANG.

notakakijalan:
ni entry masuk kategori merepek tahap gaban.walaupun aku tau 5 fakta yang aku siarkan diatas tak macam fakta just lebih pada merepek.tapi aku tetap nak siarkan tulisan senget aku ni.
watdacisdel.=p


5 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Zefa NorAsmara said...

    I ask my husband, apa maksud nopak cakting2.. hehe, dia berjaya menjelaskan dgn gayanya sekali.. :D

    Ps: tak 'nopak' pun, duk sopan2 ni ha.. hehe..

  2. ARC™ said...

    aku dah lame xdapat duit raye. kalau org bg memang aku suka gile ah

  3. pjah said...

    kak zefa:
    hahaha..mcm mane la gaya abg lan bila "nopak cakting" tu
    hehehe..

    ARC:
    aku pon suke gak dapt lagi duit raya .thun ni aku dapat lagi..haha..jgn jeles ek..hehehe

  4. ada sya said...

    byk beza raya dulu & skrg.. tp dulu lg best.. :(

  5. pjah said...

    ada sya:
    tapi ada benda yang tak berubah dulu dan sekarang..takbir raya..sayu je bila betul2 hayati takbir tu..