Friday, September 16, 2011

status sebagai blogger

status sebagai blogger.weee..tapi..

bila mood berblog makin kurang..aku jadi malas gila nak menulis tapi tiada istilah bosan dalam berblog ni sebab blog walaupun tak melimpah tapi memang banyak(ape da ayat..macam mat lit.berputar belit) memberi ilmu kat aku.
melalui tulisan dalam blog ni..aku dapat kenal kawan baru.walaupun tak dapat bersua muka tapi melalui penceritaan yang ditulis oleh seseorang blogger ia seolah2 memberi aku ilmu.

banyak ilmu2 IT aku tahu dari blogger2 yang pakar dalam dalam bidang ni.tak kira la pasal gadget terkini mahupun terdahulu.
banyak ilmu2 tips blogging berjaya yang aku perolehi walaupun tips yang diberikan para blogger aku takde la ikut sangat tapi sedikit sebanyak tips yang diberikan mengubah aku dari segi penulisan.kalau aku baca tulisan zaman aku muda2 dulu dalm dunia blog ni..hahaha..nak gelak weh.tah pape aku merepek.
banyak jugak ilmu2 berkaitan hal ehwal semasa ,ilmu agama malah ilmu cintan cintun dapat aku absorb dalm otak aku ni.

melalui dunia blog ni..aku dapat kenal ramai blogger-blogger yang super awesome dalam penulisannya.(walaupun tak pernah bersua muka) cam liza razak.bro framestone.
mungkin hobi membaca yang aku pupuk dari kecik lagi menyebabkan aku suka blogwalking/blogjogging.
kadang-kadang(bukan kadang2 tapi almost time kot) aku baca blog tu sampai 2 3 jam untuk 1 blog.sebabnya aku baca hampir keseluruhan entry yang ditulis macam mula-mula aku sergah blog rasa hati dan warmness on the soul.sangat rajin kan aku membaca .=p miahahaha

tapi itu zaman aku tak da kerja.zaman aku lepak kat rumah sampai badan dipam-pam macam tong dram.zaman aku bergelar pelajar-baru-tamat-belajar-tunggu-nak-masuk-kerja.
boleh dikatakan zaman ini,aku banyak menghadap laptop sambil blogwalking dan tulis entry terbaru je.
p/s:aku pelajar yang mendapat tajaan untuk belajar.jadi tak payah pening2 nak fikir pasal bayar pinjaman mara /ptptn.

tarikh 19/9/2011 merupakan tarikh bermulanya aku menukarkan status aku dari seorang yang bergelar "penganggur 4bulan" kepada status "bekerja" di sebuah hospital separuh kerajaan dan separuh bukan kerajaan di pinggir ibu kota bersebelahan uUniversiti Malaya.
dengan status terbaru aku ni..tak dapat aku pastikan ..mampukah aku berblog lagi seperti zaman aku berstatus "penganggur 4bulan" tu.

tapi yang pastinya..aku akan kurang menulis entry terbaru kerana..

kerana..

broadband aku dah nak kena terminate.aku malas nak bayar bil.dah 3bulan tertunggak.miahahaha.
minggu lepas .makcik maxis call aku suruh bayar bil tertunggak tu .kalau tak bayar ..kene potong.
p/s: time aku bayar bulan2..service lembap cam siput babi.aku tak bayar tau pulak call suruh cepat2 bayar.hampeh tol.

mungkin ini last entry aku.mungkin jugak aku blog merepek aku ni bakal menjadi pekasam untuk beberapa bulan/tahun tapi yang pasti aku takkan berhenti berblog kerana blog dah jadi suku hidup aku dah.

kenapa blog suku hidup aku je?bukan separuh mahupun sepenuh hidup aku?
1.aku bukan blogger tegar
2.aku tak gila traffik.seo.
3.aku ada banyak kerja lain lagi nak kene buat selain dari duduk depan laptop je.
4.aku tak kejar buffering earning.
5.aku sedar blog aku ni PR 0..wahahaha..
6.aku kene banyak kutip ilmu lagi supaya dapat jadi seorang blogger yang berjaya.ceewah.
7.apa2 pun..aku suke berblog.that's all.
tq.

ps: tetiba lak hati ni jadi berbelah bagi cam digaru2 dengan garfu..ada sesuatu mengusik jiwa..waaa..huhuhu


5 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. lizz said...

    alamak! ada link blog aku.hahahahaha!!! thanks wei sebab selalu baca entry2 ayam aku -..-
    jangan putus asa. blog aku pun bermula dar PR0 ;) jadi, teruskan berblogging.

  2. Unknown said...

    lizz:
    sama2 lizz..aku suka baca karangan ko..walaupun cap ayam tp..terbaikk..=D

    insyaallah selagi masa mengizinkan..aku akan trus berbelog..kikiki =D

  3. Hanys Najib said...

    pjah,dont stop writing ok..kalau jarang update xpe..jangan stop lgsg, coz i love ur writing,hehe.. siap letak kat bloglist lg ok! ;p

  4. Unknown said...

    jangan berhenti menulis....tulis sambil relaks..

    jangan jadikan ia satu obligation..

    apa kat ko try online kat opis.. hahaha. free.. tapi nurse nak online celah mana plak ye dak...

    ape dah aku ni..

    p/s thanks for that link dan penghargaan :)

  5. Unknown said...

    hanys:
    tens suka blog merepek ni dan ltak kat bloglist..=D
    insyaallah..xakan berhenti berblog tapi jd slow mellow skit ..hehe..

    zulfikar:
    xsempat nak online patient dah panggil..hehe
    tens zul for inspiration..=D