Saturday, September 10, 2011

kembali ke sekolah rendah

mood: layan A7X(dear god)

abaikan mood aku yang aku tulis kat atas tu.=p
===========
kembali ke sekolah.back to school.(nak eja school pon dah tak reti.adoiya)
tadi aku pergi ke sekolah rendah tempat aku menuntut ilmu selama 6tahun dari usia 7tahun hingga 12 tahun.
tujuan aku pergi balik ke sekolah tu bukan nak pergi menuntut ilmu mahupun memberi ilmu kapada pelajar2 sekolah itu tapi pergi bayar yuran greeding taekwondo adik sepupu aku yang mana adik sepupu aku tu tak dapat hadir kelas taekwondo tu hari ni.lagipun hari ni hari sabtu.proses pembelajaran dan pengajaran tidak dijalankan malahan kelas tambahan untuk bebudak darjah 6 dah abis sebab budak2 darjah 6 baru je lepas menduduki UPSR.

transport utama aku untuk ke sekolah rendah tu adalah basikal je.transport rasmi aku ketika aku dialam persekolahan selain dari kudrat aku berjalan kaki apabila basikal buat hal .maka tadi pun aku kayuh basikal adik sepupu aku tu pergi ke sekolah rendah tu.
agak mengah jugak bila aku kayuh basikal adik sepupu aku tu.mana tak mengah.aku naik basikal untuk budak2 berumur 11-12 tahun.rendah.apatah lagi dah agak lame aku tinggalkan zaman kegemilangan aku mengayuh basikal.tambah lagi, tayar basikal tu dah kurang angin.kempis.
p/s:boleh je nak naik moto tapi aku malas.saje nak imbas kenangan la konon ondaway nak pergi sekolah rendah tu.LOL!

Dalam perjalanan pergi kesekolah rendah tu, aku masih lagi melalui jalan yang sama , kawasan perkampungan yang sama.jalan raya je baru sikit sebab baru diturap.Bila lalu kat depan rumah pakcik ni , aku teringat zaman aku pergi sekolah , asal lalu rumah pakcik ni..aku akan tahan nafas selama beratus saat.
kat depan rumah pakcik ni ada sepohon pokok yang aku tak tahu nama.pokok ni bila tiba musimnya(atau setiap musim kot) akan mengeluarkan buah.buah pokok ni dah la bentuk dia buruk giler pastu keluarkan bau yang maha dasyat.silap haribulan sapa-sapa yang tak pernah bau buah pokok ni memang pengsan kot.
sampai sekarang pokok tu hidup subur depan rumah pakcik tu.lepas je aku melepasi rumah pakcik pokok bau maha dasyat tu..aku tersengih kejap (tak boleh sengih lama2..bahaya..hehe)sebab ingat kenangan dengan pokok busuk tu.yarkkk.

bila dah sampai kat kawasan sekolah rendah tu.kenangan lame terus dan terus menusuk balik ke dalam otak ni.Banyakk gile perubahan berlaku kat sekolah ni selari dengan perubahan diri aku jugak la.
dulu mana ada bangunan tinggi-tinggi kat sekolah tu.paling tinggi pun bangunan 2tingkat yang mana menempatkan bilik guru besar dan bilik cikgu dan sebuah bangunan lagi untuk kelas darjah 5 dan darjah 6.
sekarang..yang dulunya bangunan perpustakaan dah digantikan dengan bangunan 4tingkat .jadi aku tak tahu la mane dah letak bangunan perpustakaan sekarang.(tak explore pon kawasan sekolah)
dulu kawasan padang punya la luas.kalau ada matach bola sepak antara sekolah.4team boleh main sekaligus.kalau match bola jaring boleh mainkan 3 game serentak.dan yang paling aku tak boleh lupa kalau ada pemilihan untuk atlet rumah sukan bagi acara lumba lari ..aku selalu jadi antara yang terakhir.huahuahua.
panjang gile trek rumput lumba lari tu tambah lagi aku ni jenis katik( tak cukup inci)..memang dan nyata lari dapat nombor last sekali.(ah sungguh kejam cikgu yang paksa aku ambil bahagian dalam acara larian tu)
sekarang padang tu aku tgok dah makin kecik skit.dah bertambah sikit bangunan kat kawasan padang tu.

lagi beza dulu dan sekarang bila aku kembali ke sekolah..
dulu aku relek je kayuh basikal pergi sekolah tanpa rasa penat.
sekarang yakni hari ini.penat wehh.lame tak kayuh basikal.rasa macam tak cukup glucose .kepala dah naik pening2.nasib baik la kat rumah aku tak da dextrose saline mahupun glucose 50%.aiyerkkk..minum glucose 50% mahupun 10%..payau wehhh..
tak caye.try la minum.boleh mabuk.ahaks.

0 orang tengoh nopak caktingcakting :