Thursday, May 27, 2010

kisah yg tak leh blah..

mula masuk keje hari ni ...
makaihkh..
malas nye rase mengalahkan malas nk bangkit dr tdo..
dipagi2 buta pas je abis amek report tntng patient..
aku ngan kwanku pegi la kemaskan ape2 yg patut kat kubikal patient..kalo x, nanti nenek kebayan bising..(agagaga..sister ward la tu)
cam bese lak pempers dry comfort round beroperasi..
xbyak pun hari ni patient yg on diapers..2 org je ..
akakaka
tp mampu buat aku ngan kawan aku pening2 nyamuk..bau dasyat sehhhhh..
huhuhuhu
perjalanan suasana kat ward hari ni bizi sket dari biasa
doctors bz buat round..
kakak2 misi bizi buat keje..
adik2 student nes pum bizi buat keje gak..
tukang sapu pum bizi ngn keje dia..
relative pom buat2 bizi gak..
bizibody..ekekeke
lagi2 yg kene jaga acute area..
ting tong..
sume kene monitor..every hour..
nasib bek tak every minute..
akakaka..haru2..

ari ni hari buat lawak katon kot..
akakakaka
aku ngan mbe aku ni kene hantar patient g u/s (ultrasound) sebab kes urgent.
patient aku ni seorng yg saiz agk xxxL..so kene hantar dia by bed.lagipum patient aku ni overfluid..so cepat penet..wat u/s nk tgok kidney dia ad poblem ke x..
perjalanan nk pegi u/s ro0m tu maikaih..
jauh la jugak wpon dalam spital je..naik turun lif..
lagi haru bed yg uncle tu duduk..berat nak mampus..
aku ngan mbe aku tolak la bed tu..
aku control blakang ,kawan aku tu kontrol bahagian depan(ekk..ala2 control keteapi lak)
wahh..
maha dasyat la..aku ngan mbe aku ni dah la kecik je..tolak lak katil berat + patient yg berat..
akibatnya..aku rase penat soet + rase nak tercabut tulang aku..
huhuhu..
dsebabkan katil tu berat dan roda bed tu teeeeeeersangat la berfungsi..maka berlaku la xcident mengxcident..xleh blah lasong..
tapi yg paling haru bile nk naik balik kat ward..kene la naik lif..(gilo pe nk angkut patient tu balik ward pakai tngge)
agagaga..
tgu punya tgu dapat la lif..
dalam lif tu ad 3 dewasa..
masuk je katil yg berat + patient yg saizxxxL ngan kawan aku..
berbunyi la plak lif tu..overload penumpang..
aku ni dok kat tngah2 alam antara lif .TERSEPIT..omg
tb2 pintu lif stuck pastu tb2 nk tutup..so ape lg..aku pum skali nak dihimpit oleh pintu lif itu..
huhuhuhu..
nasib bek x btol2 tersepit..coz ad sorng hero datang meyelamatkan aku..tahan lif tu dr trus tertutp..then suh kami kuar semula..
akakaka
tah sape tah orng tu aku pom tatau..
so aku kene a kuar balik dr lif tu..bru la lif tu senyap balik..
malu pom ad ..rase lawak nak mampus pom ad..
aku ngan kwan aku dan2 kat situ jgk gelak macam orng kene sawan gelak..
lolololo..
haru btul ...
uncle tu pom gelak gak..
sampai kat ward aku ngan mbe aku still ag gelak sampaikan akak stff nes tu plik..???
dia cakap misti sumtim kitorng dah buat coz dok gelak2 je..
hahahaha..
xpe la kak..hnya kami je yg tau..agagagaga


moral of da story..
makan la beskut merry..(xde kaitan lasong)


mo0d:gelakketawabesama2beskutmerry
keadaan:indahnyasuasanamaghrib
masa:azanberkumandang(so,xreti2kenakpegis0lat =p)
















0 orang tengoh nopak caktingcakting :