Friday, July 22, 2011

kawan ke kawin ?

kawan.
kawan tu best.
best macam dapat gula2.
macam gula2 masam manis.
mula2 manis.lepastu rasa masam.lepas tu manis balik.
tapi kalau tak tahan sangat dengan rasa gula2 yang pelik tu..alamaknya masuk tong sampah la.
berakhir sudah riwayat gula2 yang berperisa tahpape tu.

kawan pun macam tu jugak feelnya.
susah sama susah.
senang sama senang.
tapi bila salah pilih kawan.senang sama senang.
susah..jauh la dari aku.aku bukan kawan kau.
bak kata orang kedah
"hang sapa "
bila kawan tak kenal kawan.
boleh dicampak dibuang tah kemana2.

kawan ni senang nak dicari.
senang jugak nak dicampak pi.
kawan boleh bertolenrasi.
kawan juga boleh jadi berapi-api.

susah ke nak jadi kawan.
kawan yang betul-betul kawan.
kawan yang tak makan kawan.
kawan yang sentiasa support kawan.
tak kira bila susah mahupun senang.

notakakijalanan:
aku.kawan-kawan.
aku takde masalah dengan kawan.cuma kawan2 je ada masalah dengan aku.dulu baik dengan aku.dah dapat kawan lagi baik dari aku.terus lupa kawan.apa punya kawan daa.aku tegur tak nak layan.sekarang lantak lah kawan.hadoo aku kisah!
tamat sudah riwayat aku merepek.wakakaka..

p/s:
tajuk entry tak bleh blah doe.miahaha..kawan ke kawin?kadang2 ayat SMS ni boleh bawa banyak maksud.contoh terbaik ni la.kawan.
KWN boleh disamaertikan kawan mahupun kawin.
contoh ayat camni la.
"awk nk kwn ngn sy x?"
tapi si pembaca mesej plak salah tafsir.
ingat ajak kawin.hatoi.
sipembaca mesej ni plak pesyen cepat perasaan.haru ke tak haru?
ajak kawan tapi ingat ajak kawin.

ni nak bukak citer ni.citer nak kene ngorat.wakakaka.
ada la sorang hamba allah ni.kekasih yang tak diclair pasal kapel tapi hari2 masej sayang2.wakaka..lawak2.zaman muda2 dulu.tahpape la aku.
satu hari dia tanya aku
"awak, awk anggap saya ni ape ek?"
aku pun jawab la..
"kwn.."
sidia reply balik masej tu
"apa?awak nak kawin ngn saya"
reaksi aku..
"mabuk dah ke budak ni.tak boleh beza ke KAWAN ngan KAWIN.

aduiiiya..

cintancintun zaman kanak2 ribena sangat kelakar.miahahaha.

3 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Lizz said...

    bahaya jugak ek word kawen dengan kawan ni!!!hahahahaha. kalau salah type dekat sms boleh kacau bilau ni. baru aku perasan ar!!!

  2. h A n Y S said...

    sekarang ni nak dapat kawan yg betol2 kawan mmg susah..

  3. pjah said...

    lizz:
    ahhaha..memang haru la jwbnya..salah taip..jwbnya kawin la..akaka

    hanys:
    kawan makan kawan ramai..=p