Saturday, July 23, 2011

puasa dan aku

bulan 7 ni banyak sungguh entry yang aku keluarkan.ada tu sampai 1hari 2 entry.

ni nak menunjukkan batapa freenya aku dibulan 7 ni.miahahaha(ketawa sinis)

dah nak masuk bulan 8 lagi seminggu dan secara amnya bulan ramadhan akan menjelma dan secara kasarnya lagi 1bulan kita nak raya.dan aku dah nak keje bulan 8 ni.lalala.

p/a:akak2..adik2..dah abis ganti pose ke belum?aku belum..LOL!

baiklah.sebelum bulan 8 ni aku membizikan diri aku dengan kerja ..aku nak citer pengalaman puasa dibulan ramadahan selama 1bulan.
budak2 kalau time pose misti semangat je tapi dah masuk tengahari lemau aje.muka pun dah kusut misai.
time sahur taknak bangun.kalau bangun ,tu pun lepas puas kene gerak.bangun la si kecik ni lalu mencubit nasi yang dihadapan mata sedikit demi sedikit.walaupun lauk pauk boleh dikatakan best.uihh..langsung tak membuka jiwa nak melantak apetah lagi kalau lauk tu ayam goreng.makanan kegemaran.
tapi bila dah masuk tengahari..pergi dapur ..tengok ayam goreng tu masih lagi terpacak kat atas meja..mau meleleh ayaq liur.dalam hati dok berkata2 "nyesalnya tak makan time sahur tadi".

time bulan pose ke tak pose ..main tetap main.lagi2 kalau hari cuti minggu.dari pagi sampai la ke petang.main aci nyorok la.mandi sungai la.lagi best.main bola sepak.siap buat league sendiri tu.
tapi bulan pose mandi sungai takboleh.mak cakap nanti batal pose.minum air sungai.main bola pon sampai tengahari je.sbb dah penat.petang2 main yang ringan2 je.main guli.
lepas asar ikut ayah pergi bazar ramadhan.seronok woo..
dah dekat2 nk buka pose tolong mak siap2 kan juadah pose.ayaq liur meleleh tahap tak hengat la tengok makanan tu.terasa lambat bebenor nak buka pose.

azan dah berkumandang.first yang dicapai.air.tak cukup 1 gelas.tambah lagi 1 gelas.perut pon dah kembong ngan air.bila kene tegur..baru stop minum.yela.dah minum air banyak2 nanti makannya tak habis.

dah siap sumer.ikut mak g masjid.solat terawih.tapi nak ikut full mcm tok imam tak larat.buat yang termampu je.lepas tu join bebudak lain main2 kat belakang masjid.tapi main yang sopan2 la.time tu tengah gila main batu seremban.budak pepuan kan.takkan nak join budak laki main kat depan masjid tu.mau kene cubit ngan mak aku kang.

dekat dah nak raya tu..main bunga api la.pasang pelita la.malam tujuh likur katekan.aku pon ada joinventure gak ngan sepupu aku main mercun.berdetum detam .tak lama tu..kene sound ngan mak.bising katenya.selagi tak putus jari tu.main la puas2.kalau dah takde 1 jari tu..jangan naik rumah.hohoho.bisa sungguh ayat mak aku tu.stop main mercun tapi malam esok nya sambung main mercun balik.jenis tak makan saman.wakakaka.

p/s:nasib baik jari cukup lagi 1o jari.

budak2 kalau puasa macam ragamnya.
ada yang pose yangyok.(ni aku pernah buat..wakaka)
konon puasa tapi tak puasa.kantoi der.
ada yang belum pukul 10 pg dah tak larat.ni aku pon pernah.(sebab tak sahur pastu salahkan mak sebab tak kejutkan)
ada yang tak reti penat letih lesu bila bulan puasa.(yang ni aku ngan adik dan sepupu aku main bola sepak.dari pagi sampai tengahari.pastu petang sambung balik.tak lame pastu kena marah ngan pakcik aku sebab nanti kopem mengada2 nak batalkan pose.dahaga air katenye.)

notakakijalan:
lepas puasa raya.yeayea..tapi tahun ni aku tak merasa sangat kot raya.kerja daa..




0 orang tengoh nopak caktingcakting :