Wednesday, July 27, 2011

belajar dari kesilapan

first day aku keje hari ni.
temporary full time..maknenye dalm masa 2bulan ag..aku akan blah dr keje sekarang.
aku keje ape ek..
ala keje bese2 je.
korang kalau belidanblah shoping..kopem korang akan bayar kat tukang cuci  cashier.
haa..tu la keje aku sekarang.

sape cakap keje jadi cashier senang?
sila tembak perut anda .

bagi aku..

cashier ni susah maa..
kalo duit shock..mane nk ganti.stakat singgit dua..no hal la.
ace 2 3 ratus..kontang sparuh gaji kot.

aku tengok senior cahier tu laju je tekan tu tekan ni.
aku?
aku lembap lagi lor.
mau plak hujung bulan ni.semua orang baru kuar gaji.
lagi lembap la aku ..lalalala.
tapi tak pe..slow2..awal2 memang blur.banyak buat silap.
sape yang tak pernah buat silap.
dari kesilapan tu la kita akan belajar sesuatu yang amat bermakna.
dari kesilapan tu..ia boleh mengubah segala2nya.

notakakijalanan:
tadi aku like page ni kat facebook.bleh tukar tulisan dri kale itam ke biru.
tak caye try la.=p

p/s:
dengar citer budak nursing KKM masuk kerja bulan 8 ni.budak nursing PPUM ade cakap bulan 10.ada cakap lepas raye.tapi yang latest dengar bulan 8 gak.alahai.awalnya.

7 orang tengoh nopak caktingcakting :

  1. Hanys Najib said...

    keje cashier ni senang je maa..




    ok, takde pistol nak tembak perot sndri,HAHAHA ;p

  2. Unknown said...

    hanys:
    hahahaha.guna pistol air pon xpe dah..haha
    tol a..xdela susah sngt..cuma akan jd blur bila lame2 ngadap duit tu..ala2 masuk ke alam buanaiguana..wakaka =p

  3. alongxp said...

    saya stuju ngan hanys, keje cashier mmg snang je... dulu masa keje cashier kat burger king, jarang giler short(bukan shock tau) duit,terlebih tu sangat selalu...hahahaha...

    p/s: anak dah amek pistol,so xleh nak tembak perut...hahaha

  4. Unknown said...

    alongxp:
    hehehe..first time nk keje ..tu risau tu..tp dh hampir smgu keje ni..senang..tp kdg2 tkut gak ad short..

    p/s:
    ok2..pegunaan pistol dimansuhkan..guna la ape2 yg boleh digunakan untuk tembak perut anda..wakakakaka..

  5. lizz said...

    heh?baru tadi aku shopping pastu rasa macam nak try jadi cashier.tak best ek?hehehee

  6. roq said...

    the best teacher is experience...

    singgah2 a sini ye :)

  7. Unknown said...

    lizz:
    hahaha..ok je jd cashier ni..cuma math kene mantap a..aku math masa spm dulu k.o..so lampi skit a..miahahaha

    roq:
    yup..the best teacher is experience..jd cashier ni buat aku lebih paham sikap manusia yang pelbagai ragam dan peel.. dan buat aku jd banyak bersabar..=D